Mammakroppen #2

 4,5 månad efter förlossning
 

 

Min träning under en vecka brukar ungefär se ut på följande vis:

Medelgympa 55 min x 2 (skippar vissa rörelser som tex hopp och byter ut situps mot plankan)

Promenad 60 min x 6

Styrketräning gymmet x 1

Stryketräning hemma med tabata-upplägg x 1

(Bära runt på en bebis X timmar om dygnet och inte få sitta ner)

 

Min kost:

Äter som vanligt. Dvs frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Klarar inte av minsta hunger utan käkar när jag behöver. Allt givetvis vegetariskt. Bjuds det på fika äter jag även utav de godsakerna på vardagarna men annars köper vi gottigheter på helgen.

 

 

Ibland är jag orolig att jag återupptagit min träning för tidigt och att jag tar ut mig för hårt. Hur vet man? Kroppen känns inte riktigt som innan jag fick barn. Bäckenbotten är inte stark ännu men jag kniper som en tok! Det verkar ta lång tid för att få fullgott resultat. Och ska jag vara ärlig känner jag fortfarande av tyngdkänsla när jag anstränger mig. Men, jag måste få röra på mig för att få må bra. Jag tycker verkligen det är kul att träna men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte också gör det för att se bra ut. Ja, jag är absolut mestadels nöjd med min mammakropp.

 

Hur känns er kropp vid träning efter att ni fått barn?

 


Kommentarer
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira - syskon på väg

wow tänk om man kan få ha en sån där snygg kropp efter man fött barn!!
hoppas på att den blir snyggare fortare denna gång än sist. hihi. ska skärpa mig mer och röra på mig mer det gjorde jag verkligen inte sist..

JÄTTE FIN BLOGG.
kram

Svar: Tack så mycket! Det gäller att hitta en träningsform man tycker är kul och inte tröttnar på :) Träning blir lite som en drog också.. endorfiner! ;)
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-11 @ 18:09:15
URL: http://www.josephinewestling.vimedbarn.se
Postat av: Fina Frun

Men åååh vilka magrutor! Avis...

Svar: Tack snälla :) Plankan är ett hett tips ;)
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-12 @ 09:27:45
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

Jag hade svår foglossning, som sitter i änu efter 10 månader. Det suger! Har testat lite hemmaövningar men det gör ont. Med det har jag ju "latat" till mig väldigt mycket så jag kommer ju liksom aldrig igång :(

Svar: Usch fy och blö för foglossning! Jag kan känna av det ibland. Då jag burit mycket. Men det avtog ganska snabbt efter förlossningen. Har du testat vattengympa?
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-14 @ 16:52:31
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till 3 i USA

Har precis kommit igång smått med träningen igen. Som du säger så är det ju så jäkla kul när man väl kommer in i det.. men just nu går det seeegt för mig. Jag har noll energi kvar när min man kommer hem vid 6 så kommer nog ta ett tag för mig att verkligen få in gymmet i ett fast schema igen.

Svar: Ja förstår det. Kan tänka mig att det är lite annorlunda att ha tre barn än ett ( trots att Nils känns som hundra stycken för tillfället ;) ) Fred är hemma innan fyra om dagarna vilket är skönt.
Kom igång när du känner dig redo. Det ska vara kul :)
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-16 @ 06:12:53
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

Nej, har ju inte gjort det. Jag har så extremt torr hy så har liksom aldrig haft den tanken

Svar: Vad synd. Jag tyckte det var skönt när jag var gravid och hade foglossning. Hoppas det blir bättre snart.
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-16 @ 09:14:04
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Oj, herregud vilken kropp!

Svar: Tack snälla!
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-16 @ 13:47:17
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Ida

Duktigt jobbat! :)

Svar: Tack :)
Lovisa - mamma till Nils

2013-03-16 @ 16:31:29
URL: http://idafunderar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0